tisdag 19 maj 2009

Trädgårdssnack

Jag försöker planera och fantisera i min trädgård där hemma. Och igår kom dessutom en reklamtidning från Granngården.. Suck!
All blommor o växter ser ju så fina ut, och jag vill verkligen ha en fin trädgård, men den ska ju samtidigt vara lättskött.
Sen är det ju så, när jag då läser om de blommorna, eller buskarna eller va det nu må vara, så står det ju "trivs i mullrik jord", eller "trivs i sol-halvskugga" m m.
VAD betyder allt?? Kan jag plantera de hemma i min torra ogödslade jord?
Åh jag skulle vilja vara rik!
Tänk att få en PROFFSIG människa att komma hem till mig o säga.. -den passar där o där och där kan du ha det så.
Sen bara få sätta sig ner o beställa ALLA de plantorna. Sen "tjipp tjopp" så är det klart, för naturligtvis skulle jag leja någon för att hjälpa mig o plantera dem oxå. =D

Eller bara känslan av att kunna köpa alla de där tillbehören som är så fina. Grodor o brunnar o fontäner mm mm.

Suck.. om jag ändå vore rik..

;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar