tisdag 26 maj 2009

klickade mig bort en stund

Efter min lunchprommis så hade jag en stund över och satte mig framför datorn. Klickade in på Aftonbladet och därifrån hamnade jag på en blogg som handlade om en ung mamma som hade förlorat sitt barn i December. Sonen, som hette Philip, blev bara 1,5 mån gammal..
Han föddes för tidigt och var dessutom smittad med en bakterie som tydligen bara gravida kan få och barnen kan sen smittas vid förlossningen.
Jag KAN absolut inte läsa om sådant, ändå gör jag det, precis som jag VILL gråta en stund.
För det gör jag, varje gång. Sen jag blev mamma sjäv så ser jag på sådana saker med helt andra ögon.

Jag är så glad att mina barn är friska och att de klarade förlossningarna bra.
Emilia hade iofs dragit vatten i lungorna o vi fick ligga i Umeå en sväng, på barn 4.
Tim hade navelsträngen runt halsen.
Men de lever OCH är friska!

MEN hade vi haft ännu mer otur än vi har, så är det inte säkert att vi haft båda dessa gullungar.

Och att man kan älska en så liten människa så vansinnigt mkt!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar