lördag 23 maj 2009

Tillbaka hemma igen!

Borta bra men hemma bäst!

Susade ner till Åsele på torsdag, började röja ur syrrans rum och maskerna det som skulle maskeras.
Sen skulle mamma jobba så då tog jag barnen och gick till lekparken. De skojade och lekte och ville naturligtvis INTE gå hem.
Men en muta med glass funkar ALLTID!

Väl tillbaka så var det dags för tvätt o pyjamas. Sen kast i säng. De somnade inte direkt, men till slut blev det tyst.

Då kunde jag sätta igång! Måla måla..
Vilka COOLA färger vi hade valt. Synd att jag glömde bort att fota det hela...
Som fondvägg så hade hon valt "plommon". Typ.. riktigt MÖRK lila. SNYGG!!!
Sen resten av väggarna så bidde det "grådis" o den såg ut som ca.. betonggrå.
Passade utmärkt ihop, måste jag säga.
Orkade halva rummet, o sen ut med hundarna, och fika.

Kraschade i säng vid halv 12 tror jag. Under natten sen så sov jag väl.. nada.

Nåja, för att sammanfatta det hela..
Jag känner mig nöjd, med min insats. Försökte fynda lite grejor som kan passa rummet, på loppis, men gick bet.

Kom hem i eftermiddag, trötta och skitiga.
Har förutom målat syrrans rum, anlagt två rabatter och ett potatisland.
Fixat en miniuteplats.
Flyttat o monterat garderober och en hylla.

Ja nu är det bara att avvakta vad syrran ska säga..
Sa jag att hon var bortrest och har inte sett ett dugg än.. he he heheee!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar