onsdag 25 mars 2009

Var är vi på väg???

Har precis läst tidningen... Det är skrämmande...
HUR kan en kommun gå så himla dåligt?!
Och varför ska det alltid sparas på de som minst förtjänar det?
Skola och äldreomsorg.
De ska lägga ner och minska byaskolor och flytta barnen in till Volgsjö skola. Samtidigt som de ska minska personalen i volgsjö skola. Fler barn men mindre personal... ?!
Jag känner absolut INGEN framtidstro för mina barn just nu!
Hur kommer skolan att se ut om 2 år när min dotter ska börja??
Hur stora klasser är det då? Vilka lärare finns kvar? Orkar de eller är de totalt utbrända allihop?

Sen tänker jag på de stackare som ska ha barnomsorg i framtiden. Hur ser förskolan ut då?
De ska dra ner 3-4 helårstjänster på dagmammorna. Var ska de barnen vara då?
De ska ju dessutom minska personalstyrkan på förskolorna.
"Vår" förskola har ju dessutom fler bekymmer... Fukt i källaren. Alla vet vi ju vad det innebär..
Vad händer då med den? Känner jag denna kommun rätt så kommer de att vilja riva den.
Var ska mina barn vara då?

Totalt handlar det om att 40 tjänster ska bort inom kommunen, som redan har en överväldigande arbetslöshet.. Var ska dessa människor ta vägen?
De kommer att flytta...

Men iofs.. då kommer ju platserna på skolan att lösa sig.. ;)

Men allvarligt...

VART ÄR VI PÅ VÄG!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar