måndag 30 mars 2009

Lite irriterande..

Ingen bra dag idag.
Började med att jag vaknade med träningsvärk i ett ben..
(Kan bero på halkan i Åsele eller bowlingen..)
Sen gick jag o lilleman ner, klädde på oss, han åt välling. Sen sprang jag ner och skulle hänga tvätten och ladda en ny maskin. Då var det slut på tvättmedel.. =(
Gumman kommer nedför trappen. Hostar och kraxar.. Oh nej, hann jag tänka..
Men hon kraxade en stund och sen var hon bra!
Klädde och fixade henne. Skulle sätta mig för att fika...väldigt sen.. Då kommer gumman med ett JÄTTESTORT (läs pyttepytte..) sår på fingret. Plåstra om. Då kommer nästa. -"mamma, bajsa. Bajsa bak." Aarrgg...
Okej.. Byta blöja, tvätta händer. Tillbaka till te koppen. Ska ta den och dricka lite. Då SPILLER jag ut den, över mig själv! MOOORRRR!!! Stressa stressa...
Byta kläder, kasta i sig lite te.
Stressar på lillan, stackarn.. Vi måste klä oss! NYSS!
Lilleman VILL inte klä på sig. Brottning med liten kille är inte så lätt som det låter faktiskt.
Kastar in lilleman i bilen och spänner fast. Springer in för att se hur det går för gumman.
Hon har FORTFARANDE inte fått på sig kläderna...
Hjälper henne, då är det nåt fel med hennes skor. Sockarna är knöliga..
Vi får fixa det i bilen. Vi måste åka nu!
-men mamma, det gör inget om man kommer försent på min skola!
-nej, men mamma vill inte bli försenad på sitt jobb. De väntar ju på mig där.
-jaha..

Så började dagen, mycket för att jag var stressad redan från början.
Ikväll SKA jag ta det lugnt!
Känns som jag sagt det förut... ;)

1 kommentar:

  1. Låter som om det varit en tuff morgon.
    Du e så varmt välkommen upp till oss att relaxa en stund=)
    Kramenz Pernilla

    SvaraRadera