söndag 22 mars 2009

Ska man eller inte?

Ska man säga sin åsikt eller bara hålla tyst?

Jag har tydligen sagt för mkt nu igen. Jag trodde att jag hade slutat med det, men tydligen så missar jag ibland..
Jag sa min åsikt om en sak, inte direkt till personen det berör, utan i närheten av andra.
Det var fel. När någon diskuterar något så ska jag hålla truten.. Än om jag har en åsikt. För det vänds ju bara tillbaka till mig..
Jag anser inte att det var skitsnack, utan bara en vanlig diskussion, om en hund. Jag gav min syn på saken, varför hunden gör som den gör. Och... "hokus pokus" så kom det tillbaka tilll mig.
Nej så from nu så ska jag hålla truten, men jag brukar ha svårt för det.
Men jag HATAR att bli anklagad för saker, felaktigt som jag ser det.

Vad är en skillnaden mellan en åsikt och skitsnack?

2 kommentarer:

  1. Ja det verkar vara en hårfin gräns. Tyvärr så verkar det ju som att så fort man ens diskuterar någon annan person så räknas det som skitsnack och folk snappar bara upp sånt som kan anses som negativt och skiter totalt i om man faktiskt lyft fram positiva saker också.
    Trist när det blir så. Jag hamnar alltid i en situation då jag vll fösvara mig och få fram vad jag egentligen menar, samtidigt som jag täker att jag själv ändå vet vad jag sagt och inte.

    SvaraRadera
  2. Ja var och en drar ju den gränsen iofs.. Men det är lika tråkigt varje gång det händer.
    Och att jag alltid hamnar i den situationen har fått mig att dra mig för att säga min åsikt i mångt och mycket tyvärr..
    Jag orkar inte försöka förklara och försvara.
    Men som du säger Emily, så vet ju i alla fall jag sanningen. =)

    SvaraRadera