tisdag 10 februari 2009

Hundar

Åh dessa fantastiska varelser!
Jag har alltid haft ett stort djurintresse.

Men hundar och hästar har alltid varit mig närmast.
(Hästar har jag lagt på hyllan så länge, men man vet aldrig...)
Men HUNDAR! Himmel o pannkaka vilka djur!
Ibland är de så läskigt kloka.
Jag har en shetlands sheepdog, "dvärgcollie".
Från Laipos kennel i hällnäs.
Hon är nu 7 år ung och min allra bästa vän.
Har alltid följt mig överallt. Om inte hon är med så känner jag mig naken...
När hon var bara pytteliten så pysslade gubben med dragracing med skoter och vi var på en tävling i storuman. Hon låg i min jacka, helt obrydd av allt buller runt omkring..

I mitt intresse så har jag kommit in på Vilhelmina Brukshundklubb och genom dem har jag utbildat mig till Allmänlydnadsinstruktör och agilityhandledare.
Jag träffar många hundar och hundägare under åren och det är sååå roligt.
Jag lär mig minst lika mkt som jag lär ut.

Små och stora, unga och gamla.
Tävlingshundar och "bara" soffpotatisar.
Renrasig eller blandras, alla är lika välkomna.

Nu har klubben varit i dvala ett par månader och vi börjar sakta men säkert tina fram.
Vi ska ha lydnadstävling i ridhuset den 1 mars.
Med hundar från när och fjärran, små och stora.
Så skojigt!
Sen har vi börjat planera inför kurser i vår och sommar.
Blir kul att se vad för kurser vi ska ha o vad vi får för deltagare. =)

Spännande spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar