måndag 1 juni 2009

Vilken helg det blev!

Helgen som jag hade bävat för, mer eller mindre, blev en bra helg!
Fredagkväll på tävlingen blev mkt bra och underhållande. Trevligt folk de där hundmänniskorna.
Lördagen blev oxå bra. Lillan var på kalas o hade jätteskoj!
Tim var hos farmor och hade minst lika skoj! Dit hade nämligen nästan alla kusiner kommit. O favvo farbrorn: Jalleban!
Gubben hade det lite jobbigt, köra till sundsvall fram o tillbaka, i stekhet sol och ingen AC..
Men han var nog ganska nöjd ändå, o mamma var VÄLDIGT nöjd.
Vi grillade hos farmor och hade trevligt tillsammans. Sen hem o kasta ungarna i säng, vilket inte var några större problem. De var jättetrötta!
TV-Robinson.. Bläää.. fel vinnare tycker jag.
Lite godis o chips och betala räkningar o arvoden till domarna från helgens tävlingar.

Söndagen.. Fick sovmorgon!!!! Jiihaaaa!! =D
Sen kliva upp o få frukost serverad. Sen öppna paket.
Jag fick en jättefin fontän!
Sen susade vi till farmor och gav henne paket. Fika o umgås.
Tim vill bara gunga o gunga hela tiden, ibland snurra..
Emilia hon springer mest överallt hela tiden. Gullgumman!
Gubben klippte gräset åt svärmor, sen kom grannen o fräste upp pärlanne.
Kl 14 skulle gubben börja jobba, så vi skyndade oss hemöver, med gräsklipparen på släp.
När vi kom hem gick jag in o la lilleman o gubben klippte slänterna.
Gubben åkte på jobbet och jag o emilia började plocka av altanen.
Sen fram med såpa o rotborsten o gnugga, gnugga!
Skurade hela altanen, sen gick vi in o åt middag.
Efter middan hoppade jag o lilleman på gräsklipparen o klippte vår fotbollsplan till gräsmatta.
Emilia fick kompis o de stannade inne o lekte.
Det tog ju ca 1,5 tim. Sen var det dags för snarklådan, men som osis var så var det Svampbob på tv och de var ju tvungen att få se det klart innan de hoppade i ett skumbad.

Efter att jag fått barnen i säng och tittat klart på Bones, så var det dags att olja in den rengjorda altanen. Men jag kunde inte göra hela klart.. måste ju ut o rasta hunden och natta djuren i laggårn först. Och hänga en tvätt och vattna mina frösådder.

Men när allt var klart så kan jag berätta att det var en väldigt trött men nöjd jag som hoppade i säng!
I dag får jag möblera min nyskurade o inoljade altan och placera ut min fina fontän! Sen ska jag sätta upp min sitthängmatta bredvid så kan jag sitta i hängmattan och njuta av det porlande vattnet!

Längtar redan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar