onsdag 17 juni 2009

Jag kan bli så ARRRRGG!!!

I går kväll, mellan duschen och sängen, så satte jag mig i soffan och slötittade på tv. Zappade mellan kanalerna och konstaterade att det mesta var SKIT.
Hamnade till slut på Animal Planet.
Houston SPCA.
Djurpoliserna i Houston.

Åh asså.. INGENTING kan göra mig så heligt förbannad som när djur far illa.
Och ledsen. Och bara fruktansvärt illamående..
I går kväll var det bla razzia på en tuppfäktningsarena. YUCK! Många utav dem var tvungna att avlivas pga skador och pga aggressivitet.

De hämtade en hundvalp, (rottweilertik) som satt fastbunden i en spis i en lägenhet som var övergiven. Ägaren hade tydligen fått bråttom iväg, men hade tid att binda fast hundvalpen i spisen... Hon var så fruktansvärt MAGER.. Men jätteglad och goo!

Sen var det 5 hästar som var övergivna i en hage utan gräs, och inget vatten. De var så hungriga att de åt PINNAR som låg på backen.. Inspektören lämnade en lapp om att det skulle åtgärdas. (Enligt lag så måste de utge varningar först innan de kan omhänderta djuren.)
När hon återvände efter ett par dagar så hade ju naturligtvis inget hänt, förutom att de 5 hästarna hade blivit 3 och dessutom magrat ännu mer. En häst hade ett jättefult sår på ett bakben.. Infekterat.
Inspektören lämnade ännu en lapp.. Att om inget hände inom 72 timmar så skulle de hand om hästarna.
De återkom efter 2 dagar och hästarna hade nu blivit 2 och flyttats till en annan hage, där det faktiskt fanns liiiiiiite gräs. men fortfarande inget vatten..
Ingen människa syntes till och de började lasta hästarna.
DÅ kom ägaren och han var helt skogstokig! JÄTTEarg.
Tur att inspektorn hade polisen med sig.

Jag blir så förvånad och förbannad att människor i USA ska dra på sig en massa djur som de sen inte tar hand om! VARFÖR??!! Jag ser ingen mening i det.. Samla på djur?
Det finns ju sådana människor i Sverige oxå, men inte i samma omfattning. Tur..

Sen blir jag ju så att jag skulle vilja bo där och ta hand om alla djuren som råkar så illa ut, för att ge dem ett bättre liv som de är värda..

Men då skullenog gubben bli tokig! ;)

4 kommentarer:

  1. Jag brukar oxå se det där programmet men det slutar alltid med att jag gråter floder bara för att det är så synd om alla djuren.....

    SvaraRadera
  2. ser oxå de där ibland och de är vedervärdigt. De är då man vill krama om sitt husdjur riktigt hårt och tänka på att vilken tur dom har att de har just oss som tar hand om dem och älskar dem helhjärtat :)

    SvaraRadera
  3. jaa, ja tror att jag ska vänta tills ja ha fyllt år :) visste inte att du hade en blogg, men nu vet ja :D

    SvaraRadera
  4. Tack så mkt, det känns ju trggt, då kanske jag inte ska gruva så mkt då :-)

    Brukar också se dom där programmen men jag borde eg ine göra det för jag blir så arg så jag inte kan sova sen. Varför skaffar man djur om man inte har ett intresse av att ta hand om dom?

    SvaraRadera