torsdag 11 juni 2009

Sammanfattning

Få se nu...
Tisdag, bra dag.
Inlandsbanefestival på folkets hus. Uppträdande av diverse artister. Både lokala och olokala.. Ända från Australien faktiskt!
Började med Hanna Gustavsson från Piteå. Vilken tjej!!! Superduktig. Sjunger, spelar gitarr och skriver låtarna själv. Henne kan ni lyssna på här.

Johan Piribauer med en del av Gruvtolvan. Från Moskosel ursprungligen.
Han finns här.

Sen var det lillebror och Daniel. Åh då strulade ljudet... Typiskt.
Än fast de var supernervösa så lät det jättebra! Jag kan tro att om de bara får stå på scen mer så kommer det att gå toppenbra för dem.
Synd att jag inte kan länka till dem så ni får höra, men kanske i framtiden.

Sen en kvinna från färöarna. Jensina Olsen. Superduktig! Vacker klang i rösten och duktig på gitarr. Henne kan ni höra mer av här.

Sen fick vi vänta på de artister som skulle komma från Island och Australien.
På grund utav att det är så dyrt att flyga till Vilhelmina Flygplats så flög de till Umeå och blev hämtade i bil därifrån. Det blev billigare.. HUR går det ihop?!

Under tiden så spelade ännu två lokala artister.
Jacob Hermansson, ett friskt inslag med mer humoristisk toning! =)
Och sen Kendy Larsson. Han hade väl spelat på Vilhelmina MC oxå tror jag.
Oxå en duktig kis. Men han hade nog passat bättre i en större lokal tror jag.

Min vän skulle börja jobba kl 9 så var tvungna att avvika. Vi missade islänningen, och australiensaren tyvärr.

Men overall så var det en mkt bra kväll!
Tack min kära vän att du ville följa med mig! Du är guld värd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar