måndag 22 juni 2009

Ingenting och allt.

Tänkte att jag skulle skriva i bloggen, men när jag skulle börja så var det precis som luften gick ur mig.. Jag fick inte fram ett ord.. Bara blaaa..

Helgen förflöt bra, kallt på midsommar och MYCKET mygg! Gubbarna som skötte grillen fick göra en tredje eld och elda gräs för att hålla myggen borta! AAAHHH!!
Inomhus så skötte vi kvinnor resten. Varför är det oftast så?
Ja ja denna kväll skule jag då inte vilja byta med dem.

Lördagen blev lugn. Vi klippte gräs och grejade på ute. Efter lunch så kom en kompis till Emilia och de lekte som aldrig förr. Skoj att hon har en kompis bara ett par hus bort.
Jag gjorde en stek till middag o klyftpotatis på nypotatis. Yummy!

Söndag var det full fart igen. Vi fortsatte att greja på ute, klippa gräs och vattna grönsakerna.
En av grannarna kom förbi o hälsade på, hade med sig dottern oxå. E skötte om henne jättebra! Skjutsade henne i en liten skottkärra o gungade henne o var så duktig så.
Gubben håller på att fixa sig en tippvagn till traktorn, så han var där mest hela dagen.
Jag städade bilarna.. vilket var mkt behövligt kan jag lova! Hurvens..

Blev bjuden på middag hos svärmor. Tackar! Då slapp jag fixa med det! =)

Efter middagen så blåste vi hem igen och då ringde E till kompisen igen, som efter ett tag kom till oss.
T satt i en bassäng på bron och badade och stänkte så det stod härliga till!
Sommarens första bad!
Flickorna ville ju oxå bada och hoppade i badkaret i stället. De hade superskoj!

När kompisen åkt hem och barnen låg o sov så tog jag cykeln o hunden och åkte ut till Staburnäs och dammen för att ta lite bilder i solljuset, men höll på att bli uppäten så jag fick ge upp.

Minnesanteckning till mig själv: Ta med myggmedel!

Så på det hela var det en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar