tisdag 7 juli 2009

Uppdatering

Nu har vi semester för fulla muggar. Dvs.. ingen rast o ingen vila. ;)
Gårdagen bestod av målning och spikning och städning mm mm.
Gubben har byggt ett förråd i källaren. Jag målade väggen. Sen skruvade de (gubben o svärfar) fast hyllkonsoler och skruvade dit hyllor. Gubben fick börja placera upp sina pärmar och broschyrer på gamla traktorer och bilar mm mm. Bra blev det!
Gubben skruvade upp två hyllor i tv-rummet för dvd-filmer och tv-spel. Blev oxå skitbra!
Jag har samlat ihop en MASSA loppisgrejor som ska på loppis. Skönt!

Annars då? Jo vi har beställt fönster, gubben har hyvlat brädfodring till hela huset och vi har bestämt färg, så nästa vecka kör vi igång! Då ska bytas fönster, ta ut för ett nytt fönster och hela huset ska brädfodras och tilläggsisoleras.. Tur jag har en himla toppengubbe!

Nu ska jag ut o städa hos mina ninisar. De ska få komma in ett par dagar, tills regnet slutar att ösa ner..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar