torsdag 16 juli 2009

Puh...

Ja, jag hinner inte blogga just nu.
Här byggs det, och städas och röjs och rivs och målas och bakas och grejas så det står härliga till.
En helt vanlig semester...
Vi har i alla fall, byggt förrådet klart, röjt bort det mesta på övervåningen. Vet inte hur många hundra barnkläder som jag har gått igenom och sorterat på tre dagar. Jag kräks på dem snart!!
Delat ut kläder till höger och vänster och upp o ner..
Kastat mycket! Skänkt ca tio kassar med barnkläder och skor till second hand.
Känns som en stor sten lyft från mina axlar.
Däremellan så ska ju barnen skötas, maten lagas, hundarna rastas, hönorna och kaninerna matas, målas brädor, handlas mm mm

Idag ska jag försöka gå igenom alla leksaker som ligger där uppe. Men det är lite svårare när barnen är vakna. Tvätta måste jag oxå göra.. tyvärr. Synd bara på pissvädret så jag inte kan hänga kläderna ute.. Ska hinna måla lite brädor oxå, men det blir nog inte förrän i kväll.
Jag ska dessutom vara tävlingssekreterare på hundklubben i em på vår tävling. 15 startande.
I alla lydnadsklasser dessutom! Många hemekipage som är på väg uppåt. :)

E har haft nattkompis i natt. Första gången som en av hennes kompisar sovit över! Gumman börjar verkligen bli stor. De höll väl igång till halv elva tror jag.. Sen vaknade ju E i vanlig ordning kl 6, så de lär vara trötta innan denna dagen är över!
Lilleman han vaknade ju redan kl 5, så då var det bara att pallra sig ur sängen, men det tog emot vill jag lova.

Nu må jag gå o se vad barnen gör, det blev väldigt tyst.. :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar