fredag 24 juli 2009

SKITDAG!!

I morse kl 5 väcktes jag av telefonen som lyste till.
Ett meddelande som löd:
"Ring mig, det gäller mamma."
Min lillebror hade då fått ett telefonsamtal från Akuten i Lycksele.
Mamma hade ringt ambulansen kl 23.00 i går kväll pga andnöd.
Hon fick hjärtstopp, och de kunde inte få igång henne igen..
Dog omkring kl 2 i natt..

Nu sitter jag i Stockholm med familjen, lillasyster och lillebror.
Vi är i chock. Total chock. Allt är som en sjuk ond dröm och vi väntar bara på att mamma ska ringa och klaga på nån eller berätta nåt tokigt som hänt på jobbet.. eller bara för att höra vad vi gör..
ALDRIG mer..
ALDRIG mer ett samtal till mamma..
ALDRIG mer ett samtal TILL mamma..

Mycket snurrar i mitt huvud..
Vad händer med Lillasyster? Var ska hon bo? Gå skola?
Kan hon bo hos oss?
Vad händer med djuren?
Huset ska tömmas.. FY FAAAN!!!!

Tänk om jag kunde bara knäppa med fingrarna och allt är över.

MAMMA, DU FATTAS MIG!!!!

4 kommentarer:

  1. Men gumman, vad lessen jag blir att läsa vad som hänt. Högg verkligen till i hela kroppen, länge sen jag träffade henne men minns henne så go!! Vet att inget man kan säga kan göra det bättre men jag hoppas allt är bra trots omständigheterna.
    Tusen kramar

    SvaraRadera
  2. Vi i hela familjen beklagar verkligen sorgen. :(

    SvaraRadera
  3. Jag beklagar sorgen. Tänker på er! Många kramar från Linnea Westerlund

    SvaraRadera