onsdag 29 juli 2009

...

Det finns som inga ord kvar.

Idag har vi varit och talat om systerysters framtid. Vad som kommer att hända med henne..
Hennes skola och så..

Hämtade ännu en katt, som dessutom ska ha kattungar.
Lämnade igen mammas lånade talböcker till biblioteket. Tvättade en tvättmaskin..
Kändes som att vi städade för att mamma skulle ha det fint när hon kom hem igen.

Hämtade en byrå så syster ska ha någonstans att ha sina kläder i så länge,
tills hennes rum är klart.
Lite mer kläder till syster hängde oxå med.

Mammas jordgubbskruka. Kunde inte lämna den kvar till sen.. Kunde inte bara..

Jag har bestämt mig för att se mamma, för att riktigt kunna förstå.
Jag gruvar mig, men vet att det måste jag göra, för att kunna förstå..

Jag inbillar mig ju fortfarande att mamma ska ringa, när som helst...

Denna tomhet gör så ont...

3 kommentarer:

  1. Kan bara säga KRAM och att du finns i mina tankar.
    En kram till din syster med.
    Det finns alltid plats i min soffa för en stärkande kopp varmt te.
    Eller vad som känns att behövas vid just det tillfället.

    SvaraRadera
  2. Är så ledsen att det är så långt mellan oss, finns ju inte dirket möjligheten att träffas och bara vara. Men jag hoppas du vet att jag tänker på dig och finns här om du skulle behöva det. Tusen kramar

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅH Paula, Paula mi vän....
    Du är ju sååå nära mitt hjärta men för långt bort för en kram...
    Tänker på dig.
    //Mimmi

    SvaraRadera