onsdag 12 maj 2010

Hur bidde det nu då?

Natten mot Måndag blev lilleman sjuk. Mycket feber och taskig andning.
Typiskt tänkte jag, när vi då hade tid till Lycksele för efterkoll. Men jag ringde dit o kollade och det var ok att vi kom ändå, om jag trodde att han orkade. Ja.. jo.. Han går på alvedon, så det ska nog gå bra.
Tänkte ju som så att det skulle vara bra att doktorn fick lyssna på han när han var dålig och avgöra hur mkt medicin vi ska pumpa i han.
Så vi åkte, och ensam vart ja dessutom. Så alltså, jag, två barn och två hundar.
Ett av barnen sjuk och det andra.. ja hon är mitt i en trots.. ;)
Men vi kom oss till Lycksele och träffade doktor Malin, som för övrigt är superbra, och hon lyssnade och hörde ju att hans andning lät "pressad". O det hade vi ju oxå hört, så vi dubblar dosen som vanligt när han e förkyld.

Natten mot tisdag blev ännu värre.. feber, feber och ännu mer feber.. Mata med alvedon och vatten, som han inte ville ha. Inte mkt sömn inte.
Så jag o lilleman va hemma igår och lillan var på förskolan med kompisarna.
Vi hade det så mysigt så! NÄR jag satt o såg på tv sist, minns jag inte.
Vi bara gosade hela dagen, och jag försökte få i honom nån mat.. Men det gick inte.
1½ festis och en halv flaska välling lyckades jag få i han under dagen.

Idag är jag på jobbet och försöker komma ikapp.
Lillan är på skolan och Lilleman är hos farmor. Han är betydligt piggare idag, som tur var..
En kompis son har lunginflammation.. Hurvens.

Så nu hoppas jag att solen börjar lysa och jobba på att få sommar, så killen blir friskare och vi kan dra ner medicineringen igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar