måndag 1 mars 2010

Ännu en helg som gick alldeles för fort!

Jaha, så var det måndag igen..
Var tog denna helgen vägen???

Vi var hemma och var sjuka torsdag o fredag. Förkylda nånting!
Lördag hade jag visning och det var lika skoj som förra! Jag gillar detta!

Söndag var det tävling med brukshundklubben på stallet.
Det kom folk från Umeå, vännäs, lycksele och åsele.
ALLTID lika skoj med nya hundar och förare!

Emilia stannade hos sin bästis Leia, medans jag var på tävlingen.
Sen kom hon på stallet till mig innan vi skulle hem. Tyvärr så drog tävlingen ut på tiden, och vi stannade nere på Vilhelmina, åt på frasses, och hämtade sen Moa på bussen.
Emilia blev jättetrött och hade en fruktansvärd benvärk, så hon grät nästan hela vägen hem.. Lillgumman..

Väl hemma så stoppade vi barnen i säng och sen tog jag brudarna och gick en kvällspromenad. Och det var riktigt skönt, fast jobbigt då näsan är så tätt..

Då vi var nästan hemma, så stannade en bil och frågade om vi visste vem som hade hästar.. Det var tre hästar på sken efter storvägen..
Jahapp.. Halkade nedför vägen och ringde Pilla först (det hade varit bla en shetlandsponny med).
Näpp, hennes hästar stod i stallet o åt. Jaha, försökte ringa nästa, men där svarade det inte.. Hoppade i bilen och körde åt det hållet. Jo, de var hemma och hästspår efter vägen..
Körde vidare, tänkte att någonstans måste de ju vara.
O körde o körde.. Men hur långt har de sprungit???
Jo, till slut.. Där kommer de. En bil bakom, med varningsblinkers på.
Ha! Det var ju Pillas karl! :)
Han hade varit på väg ner mot vilhelmina och hunnit ikapp dem och fått dem till att vända.
Så jag vände o la mig bakom honom, med mina blinkers på oxå.
Efter en bit så kom ägarna med sin bil, grimmor och grimskaft.
Jag hade som tur var Moa och Malin med i bilen, så malin, som inte hade några kläder med sig, tog bilen och jag o Moa tog var sin häst.
Så då blev det en kvällspromenad till, fast med häst denna gång. :D
Hästen som jag ledde var JÄTTEhalt.. Stackarn..
Sista biten, lutade hon sig mot mig och som ville säga: -bär mig..

Men det gick bra och alla tre stod i stallet i lugn o ro, till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar