måndag 30 november 2009

Sjuka barn..

Jaha så var det vår tur.
Dunderförkylda hela högen! Liten som stor..
Syrran har ont i halsen och låter jättelöjlig.. ;)
Jag o barnen vi snorar, hostar och kraxar.
Så vi är hemma idag.
Hemma med som vanligt dåligt samvete..
Att det alltid blir så. Först får jag alldeles ont i magen av att ta beslutet om att vara hemma med barnen..
Sen ännu mer ont i magen innan jag har ringt chefen o sagt att jag blir hemma med dem.
Sen när jag har ringt o sagt det så kommer det dåliga samvetet..
Önskar jag kunde klona mig. Jag vill ju göra alla nöjda. Jämt. O det går bara inte.
Men jobbet finns ju kvar, eller hur?? Jag har turen att jag kan åka ner i kväll o göra mitt jobb..
Så jag har ju kvällen räddad! ;/
Som sagt, jag vill att alla ska vara nöjda..

Tror inte att jag har vart hemma utan att åka ner o fixa på kvällarna sen..
Jo! När jag hade lunginflammation! Nej.. just ja, inte då heller.
Har till o med suttit med magsjuka på jobbet o fixat löner..

Undrar om det finns nån som e lika pucko som jag..

Nu vill lilleman ha äpple. Måste skala!

På återseende!

1 kommentar:

  1. Jag känner igen de där med klumpen i magen när man ska ringa chefen. Man måste verkligen känna efter riktigt noga innan man vågar ringa och säga att man är sjuk. De är som att man nästan ska vara döende för att sjukanmäla sig. Inte som när man gick skola och ringde och sjukanmälde sig stup i kvarten även fast man inte var sjuk :P

    SvaraRadera