fredag 13 november 2009

Sista arbetsdagen för denna vecka..

Det har varit "en sån där" vecka i veckan.
Jag räknade ut att jag har nog inte jobbat en hel vecka, dvs en vecka UTAN uppdrag, möten, vab, mm , sedan jag kom tillbaka efter semestern.
Nästa vecka följer i samma tecken. Onsdag ska jag på utvecklingssamtal för syster, i Åsele.
Ska passa på att visa huset för några intresserade oxå. Hoppas någon nappar..
Känns som att vi måste bli kvitt det nu!

I helgen kommer en trevlig karl från Östersund och hämtar hankattungen, så nu är bara "prinsessan" kvar. Känns bra att det går mot en lite lugnare period. Än om katter sköter sig själva så behöver de mat och vatten och ibland rensas en kattlåda.

Kom lite kläder från ellos igår. Början på lite juklappar och julkläder. Synd bara att en tunika jag ville ha var slut.. Typiskt!

Känns knepigt på nåt vis att det blir jul, utan mamma. Fast vi inte har firat julafton tillsammans på ca 15 år så har vi ju haft kontakt och diskuterat julklappar, julkakor, julmat och andra diverse julbekymmer. Sen har vi ju träffats hos mormor och ätit en sväng tillsammans runt jul.

För syrran lär det ju kännas ÄNNU mer konstigt.. Sista julen mamma var i livet så firade syrran den med oss och mamma jobbade..
Jag börjar få lite mer perspektiv på livet. Vad som är värdefullt och inte..

Jag funderar mer o mer på att starta något eget som jag kan driva hemifrån, för att kunna finnas till mer för barnen.
Barnen är verkligen meningen med livet, och ni har vi fått ytterligare ett barn att finnas till för. Åtminstone ett par år till i alla fall, om allt vill sig väl dvs.

Sugen har jag blivit på att bli "konsult" för Partylite oxå.
Ni vet.. de där ljusen som du kan köpa på ljuspartyn. Ska undersöka lite mer bara..

Ja nä nu måste jag starta rycket så jag blir klar med det jag tänkt i dag.

Gött moooos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar