tisdag 31 januari 2012

Skolan

Suck.. Jo, jag börjar med ett suck..
Min dotter har det jobbigt i skolan.
Redan..
Flera dagar har jag fått meddelande hem från skolan att inte lillan hinner med jobbet under skoltid. Och hon har fått ta hem arbete, och även fått stanna kvar och jobba efter skolans slut..
Då jag frågar min dotter, varför. Så svarar hon att de andra surrar så hon inte kan jobba. De stör henne.
Jag försöker förklara för henne att hon inte ska lyssna och bry sig så mkt om de andra. Men det är bara så att det är så hon är. Hon är väldigt lättdistraherad. Och detta har jag påpekat redan innan hon började på skolan i fjolhöst. Redan i förskoleklass..
Förskolläraren rapporterade till hennes lärare i ettan hur hon fungerar. Allt för att göra det så smidigt som möjligt, och så bra för Emilia som möjligt.

De trista i kråksången är att min dotter är fantastiskt duktig. När vi tar hem läxan så gör hon den i ett nafs, utan diskussion. Hon behöver knappt tänka. ;)
O igår när hon gjort den säger hon: -Å om det kunde vara så här tyst i klassrummet..

Nu lessnar jag. No more miss nice one.
På fredag ska jag vara med i klassrummet. För att se hur saker o ting fungerar.
Det KAN inte BARA vara lillans fel.

Jag vet att min dotter kan, men att hon har svårt att fokusera.
Äh jag måste dit o se hur det hanteras..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar