måndag 23 januari 2012

Jahapp!

Så var det en ny vecka igen. Svisch va veckorna går fort!
Snart äre sommar igen! ;) O sen jul! :P

I helgen har vi bla. skottat snö, kört spark, åkt skoter, skottat flis, spelat tv-spel och ätit gomatn!
Det är faktiskt himla praktisk att ha affärn hemma i byn, bara att kasta sig på sparken och jobba upp till affärn, handla det man ska ha och sen jobba hem igen. O denna gången blev ryggsäcken riktigt tung.. = Bra benträning!

Denna vecka är det start för Änglakören för lillan. Som hon har längtat, mamman inte lika mkt.. Det är ett kollosalt stressmoment, då det börjar redan kl 17.. O jag slutar 16.. Men vad gör man inte för sina små?!

Mina änglar.. Ibland kan ja inte låta bli att förundras över hur mkt man kan älska dessa barn.. De bästa barnen! Det finns inga bättre barn, för mig!
Lillan med sin fantasi och kreativitet, och lilleman som är väldans intelligent och dessutom oerhört go!
I helgen har vi haft lästräning. Jag åkte i fredags och lånade böcker till dem. Jag lånade böcker för lästräning till lillan och en slags interaktiv bok till lilleman.
Nu vart det ju bara så att lilleman OXÅ läste lillans lästräningsböcker.. Han läser lika bra om inte bättre än lillan.. :/
HUR ska jag kunna stimulera honom nog.. Hmm..
Så nu när jag ska låna fler böcker denna vecka så måste jag låna några läsböcker till honom oxå!
Fantastiska unge!
O lillan.. Som hon komponerar låtar och ritar kläder.. HON är kreativ så det räcker o blir över! Och hon verkligen älskar att sjunga!! O nu vill hon lära sig att spela gitarr. Tur jag har en bror som kan det.. Så nu ska vi väl se om vi hittar en barngitarr så hon kan börja försöka. Han har ju börjat lära henne på en vanlig gitarr, men de är lite svåra att hålla i, de är som liiiite stora. :)
Ja mina underbara barn. De är fantastiska! Och underbart snälla..
Det finns nog ingen som är så omtänksam som lillan. Som min vän Karin sa: -Hon har ett hjärta av GULD!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar