torsdag 19 januari 2012

O snön den bara vräker ner!

Nu kan man ju välja hur man tacklar detta.
Antingen så ser man det som en fröjd! Gratis träning, snyggt och städat när man skottat, vitt o ljust, roligt att åka på osv. Eller!
Så ser man det som så många andra - Ett vitt helvete! Kallt, tungt, blött osv.

Jag väljer att se det som en fröjd! Jag kan ändå inte påverka att det snöar, inte heller kan jag påverka hur mkt det snöar! Däremot kan jag ju välja att utnyttja den! GRATIS! ;)
Så nu i morse hann jag skotta och sopa snö i ca 45 min innan jag började jobba. = Ett gratis träningpass innan jobbet. Sen snöar det fortfarande så jag lär hinna skotta mer i kväll dessutom!

Ok, en tråkig grej med snön är ju snö och bilar, de är ingen bra kombination..
Det kan jag väl erkänna då. ;)

1 kommentar:

  1. Låter bra att vi är fler som ser snön som vardagsmotion och en fröjd :) Håller även med dej att bil+snö inte e nån bra kombo, lägg även till kyla.

    Var ute och drog med hunden idag & det är helt underbart med snön och de tyngda träden :)

    SvaraRadera