onsdag 1 februari 2012

Moah ha ha ha!! Victory!!

Mamman - Skolan 1-0!

Lillan kom hem i går o sa att det hade gått jättebra på skolan!
Hon hade nämligen fått ett eget arbetsbord! :O
I TOLD YOU SO!!!!! Vill jag bara skrika åt dem på skolan!
Tänk om folk kunde fatta hur klok och förstående jag är så de lyssnade på mig..
Vad mkt tjafs vi skulle undvika! O vad mkt konflikter min dotter skulle slippa..

Paula - Jättestor bil i snödrivan 1-0!
Ha! Jag var på väg att skjutsa hem M, när vi såg en stor bil (Cheva) fast i en snödriva.. I bilen satt en STOR karl. Vi hoppade ut för att se om vi kunde göra nå. Vi började styra, men inget hände.. 4-hjulsdrift som bara slirade. Halkigt värre..
Jag kastade mig ut i snön o hämtade några grankvistar för att lägga under hjulen. Efter ett tag så gungade vi fram bilen ur snön, och karln blev impad. He he..
Två små brudar kan oxå!
Det mest irriterande är att det körde förbi flera bilar som bara körde förbi och gjorde INGENTING!!!! Va äre med folk??!!

Mamman vs Doktorskan 1-0!
Än en gång.. Varför lyssnar inte folk på mig!!
Doktorn sa att vi inte behövde medicinera lilleman nå mer för astman. Utan vi skulle avvakta, och bara medicinera när han blev dålig. Vilket nu har resulterat i att jag har en son därhemma som hostar konstant!! O piper o väser..
Så nu kommer det att ta ca 3 dgr innan han blir ok igen.. Suck..
Varför litar inte jag på mig själv? Då hade vi sluppit detta..
Note to self: Trust your instinct!

1 kommentar: