onsdag 6 januari 2010

Men varför..

Varför ska det vara så sakrans kallt hela tiden??
Jag vill ju UT! Jo jag vet att man kan gå ut ändå, men det är inte lika skoj när det är smällkallt..

Fixa till värsta trerätters middan igår..
Toast skagen till förrätt
Kyckling i soyasås till varmrätt
Aftereight päron till efterrätt..

Oj va gott! Tänk om jag hade tid och ork att laga gomaten varje dag..

Jag MÅÅÅÅÅÅSTE ta mig i kragen och skriva en matlista, nu när skolorna börjar igen.
Vi måste få någon ordning på detta.. Men inte lätt när inspirationen tryter.

Borde egentligen göra lite elliöron och frysa in.
Lite tacopinnar och kanske lite piroger..
Frysa in så det finns liksom.. Kanske lite biffar osså.
Hmm.. Kanske det blir dagens uppdrag?

Annars är ja ju skotersugen nanting.. Men det är ju så kaaaaaaaallt..
Inte skoj!

Nu måste jag gå o tvinga av barnen pyjamasarna. Vi måste ju klä oss NÅN gång idag..

:D

1 kommentar:

  1. Sätt ut receptet på tacopinnarna på din blogg!! Det lät så himla gott! *tack*

    SvaraRadera