torsdag 3 september 2009

Inte lätt att vara ung i dag...

Det är inte lätt att vara ung i dag.

Du kan inte vara dig själv. För ,gud nåde om du skulle vara dig själv..

Ha inga egna åsikter. Ingen egen klädsmak. Inga egna intressen..
Klä dig som "dem", klipp dig som "dem", sminka dig som "dem", tyck som "dem", gör som "dem"..
Du måste vara som "de populära" annars hamnar du utanför..

Varför måste det vara så? Är det mer så på en mindre ort dessutom?

Jag, tack o lov, växte upp i Dikanäs och behövde aldrig prova på att ha det så..
TACK O LOV!

Varför är det så fel att vara sig själv??

Sen nästa fråga.. ÄR det verkligen så farligt att INTE vara en av de "populära"?
Jag tror att om jag fick välja skulle jag hellre vara mig själv än en av de "populära"..

Nä det är verkligen inte lätt att vara ung i dag..

2 kommentarer:

  1. Det löser sig. Samhället är hårdare nu än då man själv var ung.Har själv en dotter på 17, det är INTE kul att vara tonåring idag. Man får ta dagen som den komer och hjälpa till så gott man kan.

    SvaraRadera