onsdag 2 september 2009

Gääääsp...

Huga huga vad trött jag är.. Ändå kan jag inte sova ordentligt.. Mysko.

Jag sover oftast oroligt på natten genom att jag måste ju vara på G så att inte syrran försover sig. Kan liksom inte riktigt slappna av. Men det kommer nog med tiden..



Var ju ett tag sen ja skrev o det kan ju bero på att det har varit mkt hela tiden de sista dagarna och på kvällen när barnen har lagt sig så varken orkar eller hinner jag med nåt annat än de vardagliga. Tvätta, städa, diska, hundar, hönor, katter, kaniner..



Vad har hänt då? Jo.. syrran fyllde ju 13 och vi var ner på Vilhelmina en sväng. Kollade killar o sånt som tonåringar gör.

Jag gick in på dansgalan med min granne. Mkt trevligt. Allt blir så mkt bättre i trevligt sällskap. Tack för det!

Söndan så sköt vi in bössorna. 30-06 och 22:a magnumen. ROLIGT!!!! Jag älskar att skjuta! Skulle kunna sitta o skjuta en hel dag om jag fick!

Vi bestämde att vi ska köpa en 22:a snurra och mer ammo. HI hi!!!

Sen sa vi oxå att vi ska införskaffa ett RIKTIGT luftgevär så barnen kan börja skjuta lite.

Lillan sköt med 22:an o tyckte det var superskoj!

Sen tycker även syrran att det är kul att skjuta så.. Det kan bli farligt i Lomsjökullen framöver..



Annars i veckan så jobbar vi från morgon till kväll och syrran pendlar med bussen fram o åter. Hon gör det verkligen bra som orkar.. Men i slutet på veckan så brukar hon vara väldigt trött..



I går försökte jag plocka lite runt gården. Isolering o dylikt från bygget. Bra när det är gjort. Tror jag ska koppla fyrhjulingen o släpvagnen o köra lite virke på majbrasan..

Skottade flis och körde sopor. Ett riktigt arbetspass alltså.

Just the way i like it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar